Jag tycker till! weho

En sak som gör mig väldigt irreterad är att många, inte alla men många går runt och säger att "utseendet spelar ingen roll" "utseendet har ingen betydelse det är insidan som räknas", och lite senare hör man kommentarer om hur ful någon är, att den är för tjock, att den har för mycket finnar, osv. Sånt stör jag mig riktigt ordentligt på. Man behöver inte tycka att ALLA är fina, snygga, eller smala. Men att kommentera någons grundutseende, det är lågt! Man KAN INTE göra något åt sitt grundutseende, eller jo det finns självklart skönhetsoperationer, botox, och andra hjälpmedel. Men ska man verkligen behöva använda sånt skit för att andra klagar på hur man ser ut. Samma sak angående ens kroppsform, vissa har kraftig benstomme, vissa är kanske tjocka, vissa är runda, vissa är smala, men man kommenterar bara inte sånt. Det är skit personligt! Fatta hur illa upp vissa personer kanske tar av att höra det, man kan bli glad, men det vet aldrig den som kommenterar en!
Det är likadant gällande alla tidningar för tonårstjejer. Det står överallt att man är vacker som man är, att man inte ska behöva sminka sig osv. Men tjejerna på framsidan då? Dom tjejerna som är sminkade och pinnsmala? Bilderna är retuscherade och allt möjligt. Det är inte naturligt, så varför hålla på? Varför inte gå ut på stan och ta första tjejen som går förbi och fota henne? Jo för då skulle man inte få några läsare, för vem vill köpa en tidning där en vanlig tjej med vanliga kläder syns? Det är inte många...
Utsidan ger insidan en chans men så ska det väl inte behöva vara? Eller? För en människa som anses vara "ful" kan väl ha en finare insida än en person som är "snygg"? Folk tänker för mycket på utseendet men det är ju inte alltid dåligt att bry sig om det. För det är ju fräsht när folk bryr sig om hur dom ser ut, man kan alltid snygga till sig, men utan att överdriva eller fejka. För hur hade världen sett ut om alla gick runt ofräsha och ofixade? Well, not so nice. Enligt mig.
Det verkar som att dom flesta, framför allt tjejer tror att en kille kollar mer på en blond tjej med stora bröst och urringning, men en tajt röv och kort kjol, och det kan ju iofs vara sant. För vem hade inte kollat på den tjejen istället för en brunett med en vanlig tröja, normalstora tuttar och mjukisbyxor? Skillnaden är vad folk tänker om personerna. Mer behöver jag nog inte säga om det, eller hur?'
Jag tycker iallafall det är fel att folk är så fixerade av folks utseenden, en tjej har ofta svårt att säga till en tjej den inte känner att hon är snygg. Istället kommer man med kommentarer om allt dåligt man ser på henne. Sånt är fel och det bidrar till dålig stämning! Tänk om alla tjejer kunde ge varandra poisitiva kommentarer istället, vilken trevlig värld vi skulle leva i!
När jag och Jessica var uppe på ung08 härom dagen så gick vi in på området och nästan sprang där i från direkt efter vi kom in. Vi vågade knappt kolla på någon av alla som var där för kollade man på en tjej fick man genast höra "va kollar du på" "ska du ha stryk eller" och liknande, och kollade man på en kille hörde man "ska vi ligga eller" "kan jag få ditt nummer snygging". Ni förstår, har folk ingen respekt eller? Man går väl inte och frågar någon random på stan om man vill ligga med den? och tjejer TÄNK om den som kollade på er tyckte ni va fin, eller om den tänkte säga något positvit? Well, i så fall sumpade ni det direkt när ni skrek ut eran dryga kommentar.
Det här vart ett väldigt rörigt inlägg haha men det får väl bli så. Ingen orkar förmodligen läsa men jag skrev det för min skull, inte för någon annans.
Ciao bitches!
och varför går det inte att dela upp i stycken ?!

Kommentarer
Postat av: din j.h

You Go Girl!



Du är min idol, iloveu

2011-08-18 @ 20:24:21
Postat av: Emma

sååå rätt Amanda !

2011-08-18 @ 20:40:22
URL: http://www.eemmahagfeldt.bloggplatsen.se
Postat av: Emma

sååå rätt Amanda !

2011-08-18 @ 20:40:55
URL: http://www.eemmahagfeldt.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Det här var bland det bästa jag läst på länge!

Stämmer helt!

2011-08-19 @ 00:15:58
Postat av: Johanna

Bra skrivet. Bara hoppas att "rätt" personer som är så jävla ytliga läser detta....

2011-08-19 @ 16:13:11
Postat av: Mamsen

Spännande kombo med reklamen för Hollywoodfruarna till detta inlägg...

2011-08-21 @ 17:39:00
Postat av: Mamsen

...eller den var i alla fall där när jag postade min kommentar!

2011-08-21 @ 17:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0