uppesittarkväll &tjuvstart på julen!

Har tjuvstartad julen idag med bror, hans fru och deras son,
ätit, öppnat julklappar & skrattat! Mycket snack osv..
Aldrig sett en unge så rädd för tomten förut men någon måste ju! ;)

Nu ska jag krypa ner i badet och fräscha upp mig, sen ner i sängen och
kolla lite Arn. Får se hur många filmer jag hinner se innan jag slocknar hehe!
:)

Hoppas ni har haft en trevlig dagenförejulaftondag.

Btw, har ni speciella traditioner vad gäller julen?
Öppnar ni julklappar på morgonen/kvällen? Äter ni alltid samma sak?
Firar ni alltid med samma personer?

Här brukar vi alltid kolla på Kalle Anka, sen äta och när alla har suttit vid bordet i 4 timmar
(det vill säga alla utom jag som går efter 12 minuter när jag är klar..)
så har vi julklappsutdelning!
Jag och mina bröder brukar också spela yatzy och äta nötter, fast jag gillar inte nötter så jag
äter något annat! :)

Kommentarer
Postat av: ALICE

sv; Jaaadu, vi åker till farmor och farfar i storstan Hölö och träffar kusinerna :D Kalle Anka och äter massa, och sen så får barnen damp och MÅSTE öppna julkapparna så fort som möjligt... :) god jul tjejen ! <3

2011-12-23 @ 21:31:16
URL: http://aalicejunman.blogg.se/
Postat av: isabelle

sv; vi går inte efter några traditioner på julafton, vi bara kör på! vi brukar ha farmor & farfar på besök, och så öppnar vi självklart paket! hur brukar ni fira julen?



kram

2011-12-23 @ 23:04:35
URL: http://isabelleclaudia.bloggplatsen.se/
Postat av: rebecka

sv; Ja, vi brukar både åka till farmor & farfar sedan mormor & morfar. Det har vi alltid gjort och åker dit innan vi ätit 'tomtegröt' som vi kallar det. Så vi är där innan 3, så vi hinner kolla på alla julprogram som kommer. Sen äter vi där & så. Vi har väl alltid olika rätter att välja på. Sen sist men inte minst så blir det att öppna alla julklappar. Det är det vi gör, så vi går inte efter några traditioner på julafton utan vi kör vårat egna race!



kram

2011-12-24 @ 10:38:55
URL: http://rebeckajervinen.blogg.se/
Postat av: JOSEFINE CHRISTIANSSON

SVAR; vi äter alltid en god frukost tilsammans i familjen, sedan åker vi vidare till släkten och äter julmat till lunch, sedan brukar vi äta annan mat ocm kött och liknande på kvällen. sedan brukar vi öppna julklappar och leka lekar och liknande! Ha en fin jul tjejen :)

2011-12-24 @ 12:12:41
URL: http://jjosefinec.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0