tycker till lite

Personligen tycker jag att betygen är jätte viktiga,
för vem vill sluta arbetslös eller med ett skitjobb föralltid
fast hemma hos sina föräldrar för att man inte har råd att
skaffa eget..? Det är inget jag skulle välja.

Vill man gå ett bra gymnasium för att få en bra utbildning
och så småning om ett bra jobb kan man inte vara hemma
från skolan var och varannan dag för att man vadå, inte orkar gå
upp på mornarna? Låter i mina öron helt galet att föräldrarna tillåter
det?!

Jag kan förstå att man är hemma om man är sjuk (då syftar jag inte
på en förkylning eller lite ont i halsen)
utan ordentligt sjuk. Det är
klart att man ska vila upp sig då, men att vara hemma för att
det är jobbigt att gå upp? Haha ja då hoppas jag att man inte
har allt för höga förhoppningar om gymnasiet efter som
frånvaron syns i betygen, (även giltig frånvaro).

Man förstör bara för sig själv och har man drömmar som att
gå ett gymnasium som tillexempel Jensen ligger man inte så
bra till. För vem vill anställa någon som ligger hemma några dagar
i veckan för att det var jobbigt att gå upp på morgonen...?

Bara lite tankar som dök upp ;)
Nu ska jag fortsätta kolla på filmen Slumdog millionaire som går
på 7an! Än så länge har den varit bra men vem vet, kanske ändrar
mig senare. Godnatt!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Syftar du på josefine i det här inlägget kanske....?

2011-11-11 @ 09:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0