JAG TYCKER TILL IGEEEN

Jävlar vad jag tycker saker hit och dit hela tiden!
Aja, lev med det. Någonstans måste jag skriva ner mina
anti-superprivata tankar & det är därför jag har bloggen!

Jag har egentligen ingenting emot invandrare, inte mer än jag har emot svenskar.
För dom flesta idioter jag vet är svenska.

Självklart ska massmedior alltid överdriva & förvärra saker när det är en invandrare
som gjort något. Detta är så himla fel! Människor är fortfarande människor även om dom
inte bor i sitt ursprungsland! Visst är det kanske väldigt irreterande att dom flesta invandrarfamiljer
bosätter sig i Södertälje, jag kan tycka att man borde sprida ut familjer i hela Sverige istället
för att alla ska hamna på samma ställe!

Det är ju inte sämre att bo i Skåne eller Norrland, dom skulle förmodligen få det lika bra
där som dom får det i Södertälje. Dessutom får alla det säkert inte så bra här heller,
det bor så mycket folk här att alla inte har jobb, det leder till att man inte kan betala räkningar
osv och vad leder det till? Då får dom familjerna bidrag från socialen, skattepengar. För att det
inte finns jobb till alla? Hur fel låter inte det..

Det finns ju fler jobb och platser att bosätta sig på om alla sprider ut sig, än om alla kommer till
samma ställe, visst känns det kanske tryggare att bo där det finns annat folk som kommer
från samma land, har samma traditioner och samma religion. Men varför inte sprida det till resten
av landet?

Och invandrare, om ens mor och far föräldrar har kommit hit från ett annat land och fått barn,
och deras barn i sin tur har fått barn är man ju inte invandrare. Då har man bott i Sverige hela sitt
liv och därför borde dom inte tillhöra kategorin "invandrare". Man kallar aldrig någon som kommer
från Finland eller Norge för invandrare, för dom ser ju inte ut som en.

Allt hänger alltså på utseendet? Om man ser ut som en invandrare, då är man en invandrare, eller?

Min fråga blir då,
Hur fan ser en invandrare ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0