this is just soooo B

Haha tycker inte ni att det är rätt patetiskt och tråkigt när andra inte har något
att blogga om, så dom skriver om saker som någon annan har skrivit innan.
Exakt samma innebörd fast med andra ord. Jag tycker det är rätt komiskt,
har man dålig fantasi då eller?

Så här skrev en mycket söt tjej  den 26/9 klockan 16:37:02

Känns skönt att äntligen kunna titta tillbaka på gamla bilder och kunna säga, med handen på hjärtat, att jag lämnat det där helt bakom mig nu. Stilen, beteendet, attityden. Hur jag behandlade människor... När det kom nya elever till vår klass ifrån en annan "stad", jag gav dem inte ens en chans. Då dömde jag dem bara för att vi inte sminkade oss likadant, typ. Människor som har visat sig vara helt fantastiska personer, jag gillar varenda en av dem! Men det hade jag aldrig kunnat erkänna då, man hade ju vissa kompisar som man var på ett visst sätt med. Har alltid haft någon kompis som man var rätt lugn med, och med någon annan så betedde man sig som ett ultasvin. Skulle alltid bitcha folk och hålla på, hur orkar man? Det var nog grupptrycket i alla fall, och jag som alltid tyckt att jag varit självständig, stark...
Jag vet att jag har varit jäkligt taskig mot folk och betett mig pinsamt, men jag har i alla fall ändrat mig. Vissa jag känner är fortfarande kvar på det stadiet att man inte kan ge folk en chans, beroende på hur en person ser ut eller vad den har för kompisar?! Helt sjukt. Jag kan hålla med om att jag har varit svinig, men jag kan med gott samvete försvara mig med att jag har förändrats och nu är jag en av de mest öppna och glada i min klass. Tack för mig!


Två dagar efter att den här tjejen skrev ut detta i sin blogg, kom en "förlåt" text upp i en
annan persons blogg också.

Så här såg det ut

Jag vill leva,  Och det är just det jag tänker göra, sudda bort alla negativa saker, försöka åtminstonde och leva i nuet, med det jag tycker om och som ser mig för den jag verkligen är, och inte för den jag "borde" vara. Ingen sånt är tillåtet hos mig. Jag har varit den människan, som tog folk gör givet bara för att den var "annorlunda", men som egentligen var den modiga utav oss alla. Men jag är inte samma människa idag som för ett år sedan, det har jag sett. Jag är mig själv idag, jag är den personen jag en gång föddes till. Jävligt knasig ibland, men en bra människa som inte tar någon förgivet. Människor som dömmer folk innan man ens gett personen chansen att få visa sig, innan man lär känna någon. Det är fel.
Ta vara på allt som är äkta, allt som är äkta är vacker!

Hittar ni kanske några likheter? ;)
inte nog med att hon väljer att skriva om samma sak två dagar efter att den första
gjorde det.
Mina personliga åsikter är att det som tjejen med andra texten skrev
inte alls stämmer. Faktiskt så hittar jag bara en sak som är sant, och det
är att hon är jävligt knasig.


Ledsen att jag skrev ut det här, men jag tror inte att den första tar illa upp
och jag har inte gjort något fel, sa bara vad jag tyckte.

Tror faktiskt inte jag är ensam om att tycka så, vet iallafall några stycken som
håller med mig, inte för att det spelar någon roll, jag ändrar inte åsikt för att ingen
annan tycker som mig. Tvärt om, jag blir mer motiverad att hålla fast vid min åsikt
(som förövrigt alltid är rätt ;) )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0