Fixar färdigt det sista...

Inför imorgon då vi sticker ganska tidigt. Vill ha så mycket som möjligt
klart ikväll så jag bara kan vakna och gå ut till bilden och somna om. Tror dock
att det aldrig hänt hur många gånger jag än sagt att jag bara ska vakna och gå
ut till bilen.. Finns alltid massa saker man måste fixa sådär i sista minuten :(

Har ni några aktiviteter planerade under sportlovet eller ska ni bara vara hemma?


Hehe, snööigt värre!

Jag och Jessica var ju somsagt på bio också, vi såg Shoo Bre som hade premier igår men vi missade den
då Jessica var sjuk. Aja innehållet är ju detsamma oavsett vilken dag man väljer att gå ;)
Den var väl helt okej, enligt mig är boken bättre men det är olika från person till person. Störde mig
också ganska mycket på språket..

Visst, uttalet är väl lite speciellt men jag tycker det var så jävla överdrivet haha. Ingen "normal"
människa skulle väl säga typ "shoo bre len har du para till mig för min guzz o ja ska äta mat bre"
Dom enda jag hört prata så är dom jag kallar hobbyturkar dvs svenskar som försöker leka blattar
förmodligen för att det är status att prata med slang och så tror dom kanske att folk får mer
respekt eller ja, jag har ingen aning. Konstigt låter det iallafall!

Men tyvärr måste jag somsagt rekomendera boken över filmen.
Var också lite konstigt att Elias dog i filmen men bara skadade sig i boken, eller kommer jag
ihåg boken helt fel? Någon som läst den kanske vet? Aja...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0